lördag 30 juli 2011

Antal besökare på din hemsida, gratis besöksräknare

Antal besökare på en hemsida är alltid intressant för den som skriver och sköter en hemsida och då är det bra att använda sig av en gratis besöksräknare. Räknarna ger dig inte bara information angående antalet besökare utan även vilket av dina inlägg som dina besökare kommer in på, vilken sida de var på när de lämnade hemsidan.

Besöksräknaren ger dig även information om länkar som används till din hemsida, var dina besökare kommer ifrån, vad de har för webläsare m.m. men du får se till att ställa in den så att din egna besök inte registreras. Själv använder jag besöksräknaren Statcounter (bland annat för att jag kan välja att besöksräknaren inte ska synas vilket jag vill på vissa av mina hemsidor) för att mäta antal besökare på mina sidor.

Att använda en besöksräknare för att mäta antal besökare på en hemsida känns självklart men jag kan tyvärr inte tips om fler besöksräknare då jag bara provat en och stannat då jag varit nöjd.

antal besökare, besöksräknare
Antal besökare?

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service