onsdag 17 augusti 2011

Donationsknappen, en passiv inkomst genom din hemsida

Donationsknappen ger dina läsare en möjlighet att donera pengar till din hemsida. Det är inte så många som tror på att det går att tjäna några pengar på en donationsknapp och väljer därför att vara utan men jag har med två på denna sida.

Den viktigaste detaljen för att få dina läsare att donera pengar är, enligt mig, motiveringen dvs. varför ska de ge pengar till dig? Jag har inte någon motivering i anslutning till mina knappar och du som läser här är antagligen ute efter att få mer pengar och inte ge bort.
En passiv inkomst ska endast kräva en arbetsinsats och det är just det som krävdes för att få mina donationsknappar. Nu sitter de på plats och jag tycker att de passar in bra rent grafiskt på denna sida. En dag läser kanske någon något på denna sida som förändrar denna persons ekonomiska status vilket gör att denna person vill ge tillbaka något. Då finns donationsknappen som en möjlighet till att göra detta. 

För att få en donationsknapp så måste du ansluta dig till en betalningstjänst på internet (utan kostnad) vilket även kan vara användbart vid e-handel. Detta är något jag ändå hade gjort framåt vilket gör att jag egentligen kan stryka en del av arbetsinsatsen. De två knapparna som jag använt mig av kommer från:

Payson:

Donera

Paypal:




Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service